Tento týden máme téma: „Les, zvířátka v zimní přírodě - krmení“. Děti vystřihují vločky z papíru, hledají v encyklopediích zvířátka v zimě, pouštíme zvuky zvířátek, skládáme je jako puzzle, sbíráme zrníčka v podobě papírků kolíčky – rozvíjíme jemnou motoriku, sestavujeme dohromady rozstříhaná zvířátka, vyrábíme zajíčky s kožichem a ptáčky sýkorky a kosy ke krmítkům, modelujeme zvířátka dle předlohy, třídíme zvířátka podle toho, kde žijí, kde se nachází – ve vodě, ve vzduchu, v lese, na dvorečku. Povídáme si, jak se říká mláďatům a jak dospělým, řadíme dle velikosti, určujeme barvy, vytleskáváme, procvičujeme předmatematické dovednosti skládáním a přiřazováním čísel, čarujeme s tvary, nechybí ani grafomotorická cvičení a omalovánky. Na vycházkách stopujeme a určujeme stopy, povídáme si o zazimování včeliček, na obloze nad námi létají dravci a děti sledují jejich plachtění a chytání termiky, poslouchají zpívání ptáčků pod lesem. Hrajeme pohybové hry Zajíček v své jamce, Na mrazíka, Na vločky.
Učíme se a zpíváme nové písničky se zimní tematikou. Mňau, pozor, milé kočky, Bude zima bude mráz, Na okna obrázky maluje mráz, Hladem a zimou je nenecháme.
Rozvíjíme polytechnické vzdělávání - učíme se zacházet kladívkem při rozbíjení oříšků pro ptáčky.
Povídáme si o tom, jak je důležité se v zimním období starat o zvířátka nejenom na dvorečku, ale také ve volné přírodě a tím navazujeme na návštěvu u koníků a v oboře ve skále u daňků.
Děti se učí vnímat přírodu všemi smysly a chránit ji a získávat ke všemu živému na naší planetě kladný a citlivý vztah.